6 vragen aan…RosaLisa

rosalisaeTZEtera Inspiratie!

We kunnen allemaal wel wat inspiratie gebruiken:-) Daarom vind je hier elke twee weken tips & inspiratie van iemand die (creatief) met zijn/haar passie bezig is.

Deze keer is dat RosaLisa, interior designer.  Veel leesplezier!

1) Wat doe je in het dagelijks leven?

Ik ben een interior designer. Ik richt ‘huizen met een ziel’ in. Persoonlijk en uniek. Mijn stijl is met een knipoog, het moet niet allemaal te serieus zijn. Ontwerpbureau RosalisaVilla richt zich voor het grootste gedeelte op de particuliere markt,  maar ik ben nu ook bezig met een groot horeca project. Wat uiteraard een geweldige uitdaging is! Van origine ben ik ontwerpster, maar mijn focus ligt de laatste jaren op het inrichten van huizen, wat absoluut mijn passie is.

2) Hoe ziet een gemiddelde werkdag eruit voor jou?

Geen enkele dag is hetzelfde. Als zelfstandige werk je nou eenmaal niet 5 dagen in de week 8 uur per dag. Als ik met een project bezig ben, kan ik  24/7 doorwerken of in ieder geval er in mijn hoofd mee bezig zijn. Vaak ontstaan bij mij toch de meest briljante ideeën laat op de avond:-). Brainstormen is een proces. Wat overigens menigeen onderschat. Je moet nou eenmaal eerst door een brainstorm fase heen, wil er iets goeds, creatiefs, moois of unieks uit voort kunnen komen. Tenminste zo werkt dat bij mij.

Normaliter als ik opsta, neem ik met een kopje cappuccino al mijn mailtjes door, check social media en begin met werken. Dat kan zeer verschillend zijn. Als ik druk ben met een project, ben ik in het begin veel aan het schetsen en tekenen. Ook een ronde door diverse winkels die aansluiten bij mijn nieuwe klant voor het vinden van de juiste sfeer en spullen. Na de presentatie van mijn ontwerpplan volgt de tweede fase, namelijk alles bestellen, coördineren en uitvoeren tot aan het afstylen en fotograferen.

Heb ik geen project, dan ben ik bezig met mijn administratie, met het updaten van mijn Facebook pagina of website, met het schrijven van columns of nieuwsbrieven. Er komt ook veel bij kijken om jezelf goed te profileren in de markt, bijvoorbeeld door het onderhouden van of maken van nieuwe contacten en naar openingen of beurzen gaan. Dat is zo onderhand ook bijna een dagtaak. Maar de afwisseling blijft leuk. Ik ben geen typje voor een vijfdaagse kantoorbaan waarin ik dag in dag uit hetzelfde moet doen. Daar word ik erg ongelukkig van. De vrijheid als ondernemer staat bij mij voorop, ook al is dit echt niet de makkelijkste weg, wat velen soms denken, want alles is en blijft onzeker.

3) Waar haal jij je inspiratie uit?

Mijn inspiratie haal ik uit alledaagse dingen, boeken, films, fotografie, mensen, straatbeelden, reizen, andere culturen, documentaires. Dat kan dus werkelijk van alles zijn. Ik fotografeer ook bijna alles wat ik zie en wat ik de moeite waard vind, wat me opvalt. Uiteraard wordt je beïnvloed door alles en iedereen om je heen. Ik volg nooit klakkeloos een trend, maar ik merk wel dat ik hoe dan ook er wel door beïnvloed word.

4) Wat is het beste advies dat je ooit kreeg? 

Volg je gevoel! Vertrouw op je intuïtie! Blijf visualiseren!

5) Tips graag! Welke app kunnen we niet zonder, welke website moeten we bekijken, wie moeten we (waar) volgen voor een dosis inspiratie?

  • STEK magazine – het leukste woonmagazine, voor de iPad. Ik schrijf hier maandelijks een column voor.
  • de muziek-app Shazam: voor alle leuke muziekjes die je hoort en niet weet van wie.
  • de foto-bewerkings-app: retrocamera: voor retro-fotootjes. Een beetje hetzelfde als Instagram, maar dan zonder alles online te delen en te volgen.

6) Waar kunnen we je online vinden?

Ik ben te vinden op Facebook, Twitter, Pinterest, Behance, Linkedin . Bekijk hier de website van Ontwerpbureau RosalisaVilla.

Lees meer op etzetera.nl

3 gedachtes over “6 vragen aan…RosaLisa

Geef een reactie

