6 vragen aan…Theeduif

theeduif profieleTZEtera Inspiratie!

We kunnen allemaal wel wat inspiratie gebruiken:-) Daarom vind je hier elke 2 weken tips & inspiratie van iemand die (creatief) met zijn/haar passie bezig is. Deze keer zijn dat de Geertje en Alexandra: oprichters van Theeduif. Veel leesplezier!

Theeduif is een heel bijzondere online kaartenwinkel waar je handgemaakte kaarten, inclusief een zakje thee, kan versturen. Deze onderneming is opgezet door de twee vriendinnen Alexandra en Geertje, en daarom deze week een dubbel-interview.

1) Wat doe je in het dagelijks leven?

Alexandra: Ik ben bezig met mijn Master Internationale Betrekkingen aan de Universiteit Utrecht. Momenteel loop ik 4 dagen per week stage bij Xander Uitgevers. In de avonduren en op mijn vrije dagen steek ik veel tijd in Theeduif én krijg ik er heel veel energie voor terug.

Geertje: Afgelopen zomer heb ik mijn master Bestuur- en Organisatiewetenschappen aan de Universiteit Utrecht afgerond. Op dit moment volg ik nog vakken economie ter aanvulling op mijn master. Verder reis ik 4 dagen per week vanuit Amsterdam naar Eindhoven. Ik werk daar bij Philips op de Brand, Communications & Digital Benelux afdeling. Net zoals Alexandra steek ik mijn vrije uurtjes in Theeduif. Het is ontzettend leuk om zulke diverse werkzaamheden te doen.

theeduif_logo

2) Hoe ziet een gemiddelde werkdag eruit voor jou?

Alexandra: Ik vertrek rond kwart over 8 richting mijn stage, werk de hele dag en race daarna naar huis om onze Theeduif orders te maken, zodat deze op tijd op de bus kunnen. In de weekenden maak ik tijd voor Theeduif; we denken na over nieuwe ontwerpen, maken nieuwe kaarten, proberen nieuwe theesmaken en werken ook aan minder leuke dingen zoals.. de administratie.

Geertje: Door de week sta ik rond half zeven naast mijn bed. Mijn ochtendritueel is kort, maar krachtig zodat ik om stipt 7.08 in de trein naar Eindhoven zit. Ik ben absoluut geen ochtendmens en vind de wat lange reistijd dan vaak ook heerlijk om even op te starten. Ontbijtje in de trein, mail verwerken of een krantje lezen.
Mijn werkdagen bij Philips zijn heel divers: onze afdeling is dynamisch en we werken aan hele verschillende projecten. En ondanks het verschil in bedrijf, leer ik ook tijdens mijn werkdagen bij Philips dingen die ik kan toepassen bij het organiseren van Theeduif.
Op een gemiddelde werkdag ben ik rond zeven uur/ half acht ’s avonds thuis. Na het eten plan ik meestal een paar uurtjes ‘Theeduif’ in. Onze social media up-to-date houden, orders verwerken of lopende projecten onderhouden.

We gebruiken vooral het weekend om Theeduif te laten vliegen.

Dan zitten we vaak samen in de stad of aan de keukentafel om te werken. Of we plannen dan een weekendje Zeeland om kaarten te stempelen.

3) Waar haal jij je inspiratie uit?

Alexandra: Ik lees veel blogs en kan eindeloos op Pinterest rondneuzen. Maar ook van simpele dingen kan ik inspiratie krijgen: een mooie verpakking in de supermarkt, een leuk lettertype op een busje dat langsrijdt, een grappige print op een t-shirt, een etalage van een winkel en de mooiste plaatjes op Instagram.theeduifcollage

Geertje: Ik vind het vooral leuk om vanuit momenten te denken waarop we hopen dat mensen een kaartje sturen. Het is voor ons belangrijk om te weten wat mensen bezighoudt. Hiervoor haal ik mijn inspiratie voornamelijk uit gesprekken met mensen in mijn omgeving, maar bijvoorbeeld ook door mooie plaatjes op Instagram of door tijdschriften zoals de Flow of JAN.

4) Wat is het beste advies dat je ooit kreeg? 

Alexandra: Durf je dromen om te zetten in daden.
Het idee van Theeduif ontstond in Parijs. Ik studeerde daar en Geertje kwam me opzoeken. We kregen kriebels in ons buik van dit idee en wisten dat we hiermee aan de slag moesten gaan. Iedere dag krijg ik een glimlach als ik met Theeduif bezig ben. En nog steeds hebben we heel veel plannen, dromen en ideeën. Dus wie weet wat de toekomst nog meer zal brengen?

Geertje: Houd focus, blijf bij je basis.
Beiden zijn we enthousiast en zitten vol ideeën, maar het belangrijkste is wel om altijd kritisch te blijven. Past wat we (willen) doen ook mij ons uitgangspunt waarmee we Theeduif zijn gestart? Dat is mensen elkaar laten verrassen, met elkaar verbinden en een warm gevoel bezorgen.

5) Tips graag! Welke app kunnen we niet zonder, welke website moeten we bekijken, wie moeten we (waar) volgen voor een dosis inspiratie?

Alexandra:

  • Wij kunnen zeker niet zonder Instagram. Bijna dagelijks posten we hierop een foto van iets waar we mee bezig zijn, waar we door zijn geïnspireerd of geraakt. Het is een makkelijk medium en o zo leuk. Veel mensen hebben ons ook via Instagram gevonden en een kaartje verstuurd.
  • Om onze foto’s net wat extra mooi te maken, zijn foto-apps voor de iPhone zoals ‘VSCo’, ‘A Beautiful Mess’ of ‘Over’ fijn.

Geertje:

  • Niet visueel, maar wel bijna onmisbaar voor ons is Stereomood: ‘Turn your mood into music’. De afspeellijsten zijn vaak –niet allemaal!- goed. Het werkt heel simpel. Je tikt in hoe je voelt of wat je aan het doen bent en passende muziek wordt gezocht.

6) Waar kunnen we jullie online vinden?

De mooie persoonlijke kaarten kun je hier bestellen, ook hebben we een blog. Daarnaast zijn we aanwezig op Instagram, Facebook, Twitter en Pinterest.

Lees meer op etzetera.nl

 

18 gedachtes over “6 vragen aan…Theeduif

Geef een reactie

