6 vragen aan…Rogier Reker

profielrogierrekereTZEtera Inspiratie!

We kunnen allemaal wel wat inspiratie gebruiken:-) Daarom vind je hier elke twee weken tips & inspiratie van iemand die (creatief) met zijn/haar passie bezig is.

Deze keer is dat Rogier Reker, werkzaam op de social media afdeling van KLM.  Veel leesplezier! 

1) Wat doe je in het dagelijks leven?

Ik werk als social media editor bij de KLM. Daar ben ik met een klein team verantwoordelijk voor de dagelijkse content op de diverse kanalen waar KLM actief op is. Een heel diverse baan. Van het bedenken en uitwerken van leuke, inspirationele posts, tot aan adviseren van interne afdelingen over hoe het product KLM op social media neergezet kan worden. Een baan waar ik me heel easy 24 uur per dag mee bezig zou kunnen houden.

2) Hoe ziet een gemiddelde werkdag eruit voor jou?

De wekker gaat om 06:15. Ik maak mijn hond Mac, een Rhodesian Ridgeback, wakker en loop dan samen een uurtje door de prachtige stad Haarlem. Niets lekkerder dan een slapende stad te bewandelen. In de bus op weg naar werk in het pittoreske Amstelveen, lees ik me via Twitter in over alle nieuwigheden op het gebied van social media (en val meestal nog even in slaap). Op werk aangekomen beginnen de flauwe grappen met collega’s om in de creatieve mood te komen. Een te gekke samenwerking met mijn 3 collega’s is elke dag een feest. Met z’n vieren ademen we social media en bedenken we alles om de ontvanger – de fan – te vermaken en te binden aan KLM. Helaas horen de nodige meetings hier ook bij. Voor iemand die niet stil kan zitten een absolute creatiekiller. Na het werk sijpelen de ideeën meestal nog door en op de meest vreemde momenten komt creativiteit binnen gelopen. Ik schrijf ze op en werk ze in de daaropvolgende dagen uit.

Bekijk hieronder de Planes campagne van KLM en Disney. 300 kids kregen met deze mooie actie de ervaring van hun leven.

In de avonduren schrijf ik vaak. Als het leuk of goed genoeg is, zet ik de verhaaltjes op mijn blog. Ook ben ik sinds augustus 2014 gestart met mijn Facebookpagina My Pics of People.

A page is to inspire you to look and observe the beauty around you. Life is what happens to you while you’re looking at your smartphone.

3) Waar haal jij je inspiratie uit?

Om dagelijks te creëren, moet je de blik zo breed mogelijk houden. Dus naast de 460 (!) bedrijven die ik volg op Facebook, gebruik ik Piccsy, Pinterest en fotografen als Anton Corbijn en Richard Avedon als inspiratiebron. Beelden roepen altijd associaties op en van tevoren weet je nooit wat die associaties zullen zijn. Een ongelooflijk boeiend proces.
In de avonduren en weekenden sport ik veel. Stilzitten is niet mijn ding. Bootcamp, TRX, boksen, bodypump en lopen met Mac houden me scherp en sporten is voor mij meditatie. Helaas heb ik net mijn achillespees gescheurd en zal dus de aankomende maanden een andere manier moeten vinden om mijn energie kwijt te kunnen;-).
Naast sport is muziek mijn grootste inspiratiebron. Elk genre roept weer een andere gemoedstoestand op. Toen ik nog een klein jongetje was, stonden de Beatles al in onze woonkamer op te treden en sinds die tijd is muziek mijn rode draad. Het cliché “wat neem je mee op een onbewoond eiland” beantwoord ik steevast met pen, papier en muziek.

4) Wat is het beste advies dat je ooit kreeg? 

Dat zijn er meerdere: choose your battles, ga uit van je eigen kracht, volg je gevoel en kijk over de berg heen in tijden van moeilijkheden. En doe vooral dingen waar je energie van krijgt!

5) Tips graag! Welke app kunnen we niet zonder, welke website moeten we bekijken, wie moeten we (waar) volgen voor een dosis inspiratie?

Dat is een makkelijke.

  • Spotify, Vine en SimpleMind+ een mindmap app
  • Voor positive video vibes kijk ik veel naar Wimp.

6) Waar kunnen we je online vinden?

Ik ben te vinden op Facebook, Twitter, Pinterest, Blogger, Instagram, LinkedIn

Lees meer op etzetera.nl

8 gedachtes over “6 vragen aan…Rogier Reker

Geef een reactie

