6 vragen aan…Chantal Kroese van Beautea

 Chantal Kroese_beauteaeTZEtera Inspiratie!

We kunnen allemaal wel wat inspiratie gebruiken:-) Daarom vind je hier elke twee weken tips & inspiratie van iemand die (creatief) met zijn/haar passie bezig is.

Deze keer is dat Chantal Kroese. Zij richtte samen met haar zus Amber The Beautea Company op.  Veel leesplezier! 

1) Wat doe je in het dagelijks leven?

In het dagelijks leven heb ik vele “functies”, waarvan mijn belangrijkste moeder en ‘vrouw van’ zijn. Samen met mijn man Robert heb ik 2 kinderen van 11 en 12 jaar. Daarnaast ben ik mede-oprichter en directeur van The Beautea Company. Dit bedrijf heb ik in 2010 samen met mijn zus (dus bizzsis) Amber opgericht. Ons concept is geïnspireerd op en door (witte) thee. Amber en ik hebben beiden een achtergrond in de zakelijke dienstverlening, maar besloten ons hart te volgen.

Beautea richt zich in het bijzonder op de eigentijdse, drukbezette man en vrouw die binnen de hectiek van de ‘urban lifestyle’ toch graag een moment voor zichzelf willen creëren.

We hebben 2 jaar lang gebouwd aan ons bedrijf en zijn eind 2012 in Nederland gelanceerd. Inmiddels zijn we te vinden in Nederland, België, Luxemburg, Frankrijk en Duitsland. Momenteel zijn we bezig met een nieuw te bouwen hotel in Kroatië. We hebben dus internationale ambities!

2) Hoe ziet een gemiddelde werkdag eruit voor jou?

Dat is heel verschillend. Amber en ik hebben een mooie taakverdeling. Zij werkt veelal achter de schermen en ik ben (dus) meer zichtbaar en ook meer onderweg. Ik probeer mijn afspraken zoveel mogelijk buiten de filetijden te plannen en werk in de ochtend thuis. Op die manier kan ik meestal samen met mijn dochter ontbijten en de krant lezen. Daarna start ik mijn computer op en neem ik het online nieuws en social media door. Daarna volgt vaak een (Skype) overleg met Amber. Ondanks dat we zussen zijn, bespreken we toch vooral de Beautea aangelegenheden. De privé zaken komen meestal pas in het weekend of rond etenstijd aan de orde. Grappig hoe dat eigenlijk werkt.

Chantal en Amber van Beautea

Als ik vervolgens op tijd terug ben van mijn afspraken zorg ik voor een goede maaltijd op tafel. Dat doe ik eigenlijk bijna altijd, ik ben vaak sneller met koken dan met een vette hap halen :-). Na het eten kruip ik meestal weer even achter de computer om de zaken van de dag te verwerken. Ik probeer wel steeds minder ’s avonds te doen. Zeker nu de kinderen ouder worden, is het ook fijn om wat meer tijd met hen te hebben in de avond.

3) Waar haal jij je inspiratie uit?

Ik kan mijn inspiratie uit verschillende dingen halen, maar ik denk toch wel het meeste uit andere mensen.

Ik vind het erg leuk om contact te leggen en houden met mensen en geloof in het leggen van verbindingen.

Om die reden heb ik ook een actieve rol in het netwerk Sales is Sexy. Daar ontmoet ik maandelijks ondernemende vrouwen die elkaar succes gunnen. Wat doen deze vrouwen en wat is hun drijfveer? Dit soort bijeenkomsten zorgt altijd weer voor stof tot nadenken.
Tijdens stedentrips en vakanties houd ik ook altijd mijn ogen en oren op, dat werkt voor mij ook positief. Ook ben ik veel te vinden op diverse social media kanalen, bijvoorbeeld op Pinterest. Om ruimte te creëren in mijn hoofd ga ik 2x per week naar Zumba.

4) Wat is het beste advies dat je ooit kreeg? 

comfort meHet beste advies voor mij is geweest: ‘dat ik bij mezelf moet blijven’. Als je een bedrijf gaat opstarten, staan er rijen met mensen klaar die je allemaal van advies willen voorzien.
Ongetwijfeld allemaal goed bedoeld, maar dat kan soms best verwarrend werken. En als blijkt dat zaken niet lopen zoals je had verwacht, ben je nog meer in verwarring.
Ik luister nu vooral naar mezelf en als het dan niet zo gaat als ik voor ogen had, leer ik er meer en beter van. Dit heeft mij in ieder geval veel meer rust gegeven.

5) Tips graag! Welke app kunnen we niet zonder, welke website moeten we bekijken, wie moeten we (waar) volgen voor een dosis inspiratie?

  • Social media apps: vooral de social media kanalen waar we met Beautea te vinden zijn en waar ik zelf ook op zit: Facebook, Pinterest, Twitter (ik werk zelf het liefst met Tweetdeck zodat ik mijn lijsten goed kan bijhouden). Zelf heb ik ook nog Instagram.
  • Spotify is ook erg fijn. Ook met Beautea lanceren we elke vrijdag een verse nieuwe playlist per mood zodat je je weekend goed kan beginnen!

Spotify_Weekend_Beautea_Playlists

6) Waar kunnen we je online vinden?

Chantal kun je hier vinden: Twitter, LinkedIn, Pinterest.
The Beautea company vind je hier: Website, Facebook, Twitter, Pinterest, Spotify.

Lees meer op etzetera.nl

6 gedachtes over “6 vragen aan…Chantal Kroese van Beautea

Geef een reactie

