6 vragen aan…Viola Welling van What else Matters

Viola Welling eTZEtera Inspiratie!

We kunnen allemaal wel wat inspiratie gebruiken:-) Daarom vind je hier elke twee weken tips & inspiratie van iemand die (creatief) met zijn/haar passie bezig is.
Deze keer is dat Viola Welling. Zij is mede-eigenaar van What else Matters, travelblogger en co-auteur van het boek ‘aan mijn jongere ik’. Veel leesplezier! 

1) Wat doe je in het dagelijks leven?

Samen met mijn compagnon Fieke heb ik sinds vier jaar een bedrijf: What else Matters.
We maken content die mensen interesseert, inspireert of motiveert. Op deze manier schrijven we maandelijks voor duizenden lezers. We bouwen online communities door te bloggen en de sociale media in te zetten. Dit doen we op twee manieren: 1) we maken merken en hun marketeers wegwijs in de jungle van content marketing en sociale media. 2) we bouwen communities rondom onderwerpen waar wij zelf in geloven. Zodra een community groot genoeg is, haken merken namelijk vanzelf aan. Het mes snijdt dus aan twee kanten.  We are social, and we love it!

We are social..What Else Matters

2) Hoe ziet een gemiddelde werkdag eruit voor jou?

Geen dag is hetzelfde. Okee, met uitzondering van de wandeling met mijn twee honden naar kantoor en mijn Soy Latte: de must-have voor een vrolijk begin van de dag. Ik balanceer tussen redactieoverleg, team meetings, strategiebesprekingen, kennismakingsgesprekken, belletjes van klanten, het doen van interviews, sparren met Fieke en dus schrijven… heel. veel. schrijven!

3) Waar haal jij je inspiratie uit?

Uit goede gesprekken met vrienden, onverwachte ontmoetingen met ‘perfect strangers’, uit de bijzondere personen die ik mag interviewen, uit boeken en magazines, uit reizen en street-art, en uit mijn online struintochten die me op de gekste plekken brengen. Ik google me echt een ongeluk.

4) Wat is het beste advies dat je ooit kreeg? 

Vraag jezelf -als je je druk maakt over iets- af of dit er over een jaar nog toe doet. In 90% van de gevallen is het antwoord nee. Dat heeft me geleerd zorgen in perspectief te plaatsen en dingen los te laten. Sinds ik dit doe kan ik veel meer genieten van het moment.

creativiteit is_penelope

5) Tips graag! Welke app kunnen we niet zonder, welke website moeten we bekijken, wie moeten we (waar) volgen voor een dosis inspiratie?

Heb je even?

  • De website StumbleUpon bezoek ik wekelijks, mijn favoriete app is Flipboard en om steeds weer nieuwe artikelen te kunnen schrijven vind je me veel op nationale en internationale inspiratie sites zoals  ‘The Cool Hunter’, My Modern Met, Froot en PNOexpo.
  • Mijn iPhone staat vol met apps die ervoor zorgen dat ik -ook als ik in het buitenland ben- alles via mijn telefoon kan doen. Omdat beeld en het bewerken van beeld belangrijk is in mijn vak, gaat er geen dag voorbij zonder de apps Starmatic (color layers), Tiled (foto’s met elkaar combineren), Over (tekst opmaken in foto’s) en We heart it (een digitaal lookbook voor inspiratie).
  • Zakelijk gezien zijn Hours Tracker (om je declarabele uren per klant, per tarief bij te houden), Dropbox (dan heb je overal, alles bij de hand), ToDo (digitale to-do-lists maken en de waterval aan ideeën in mijn hoofd structureren) en WordPress (artikelen schrijven en publiceren in een handomdraai) heilig.
  • Voor de ontspanning gebruik ik Headspace (een meditatie app zonder zweverig te zijn), Vivino (de beste wijnapp ter wereld die je op basis van een foto van je wijnlabel exact vertelt wat je ‘in huis’ hebt/haalt), IMDb (voor het opsporen van de beste docu’s en cultfilms) en Spotted by locals (als je het avontuur opzoekt en je het liefst locals wilt als ‘city guide’).

6) Waar kunnen we je online vinden?

  • Eigenlijk overal… behalve op Google +:) Twitter, Facebook, Instagram, Youtube, Pinterest, LinkedIn en Path zijn mijn social media kanalen.
  • Mijn verhalen vind je op Froot, Frankwatching, EmerceikbenPenelope.nl, GirlsLove2Travel.com.
  • Wil je nog meer weten van deze creatieve duizendpoot? bekijk hier een (wat gedateerd, want uit 2011) erg interessant interview van Omar Kbiri met Viola Blueshots interview met Viola Welling
  • aan mijn jongere ikAls je een brief terug in de tijd kon sturen aan je jongere ik. Wat zou daar in staan? In het boek ‘aan mijn jongere ik’ schrijven 33 bijzondere Nederlandse vrouwen zo’n brief aan zichzelf, met een boodschap die ze op jongere leeftijd goed hadden kunnen gebruiken. je kunt deze hier bestellen op bol.com.

Lees meer op etzetera.nl

2 gedachtes over “6 vragen aan…Viola Welling van What else Matters

Geef een reactie

