6 vragen aan…Corinne Keijzer

Corinne KeijzereTZEtera Inspiratie!

Deze keer: Corinne Keijzer, succesvol als zelfstandig ondernemer binnen social media en online marketing. Naast online haar kennis te verspreiden via blogs, heeft ze onlangs een boek over Facebook uitgebracht. Deze dame ‘ademt’ social media. Veel leesplezier! 

1) Wat doe je in het dagelijks leven?

Als zelfstandig ondernemer ben ik in te huren door bedrijven om mee te denken op gebied van online marketing en social media. Denk hierbij aan de uitvoer van social media activiteiten of  het opzetten van webcare. Daarnaast geef ik trainingen, workshops en coaching sessies op gebied van o.a. Facebook, Twitter en LinkedIn. Ik blog regelmatig voor mijn eigen website CorinneKeijzer.nl en Marketingfacts en mijn nieuwste boek ‘Facebook voor ondernemers’ is net uitgebracht, waar ik natuurlijk supertrots op ben!  Ik verveel me dus niet ;-).

2) Hoe ziet een gemiddelde werkdag eruit voor jou?

Iedere dag is heel verschillend. Ik heb net een opdracht afgerond en benut deze nieuwe vrije tijd om aan die zaken te werken, die wat minder urgent maar wel enorm belangrijk zijn. Zo ben ik mijn trainingen aan het updaten en krijgt mijn website een grote onderhoudsbeurt. Ook ben ik op alle social media kanalen mijn teksten en beeld aan het reviewen om te zien of deze moet worden aangepast. Niets is zo in ontwikkeling als online marketing; mijn werkzaamheden veranderen dus ook constant, en dit wil ik ook overal communiceren; een flinke klus.

corinne keijzer_facebook voor ondernemersIk geef zo’n 2 a 3 keer per week training aan verschillende doelgroepen:  van ZZP’ers tot bedrijven tot overheid. Hiernaast ga ik vaak naar events om mijn kennis bij te spijkeren, en om te netwerken in real life, ontzettend belangrijk!
Uiteraard ben ik dagelijks overal online te vinden. Om te lezen, informatie te zoeken, maar vooral ook om mijn kennis te delen. Hoe meer je geeft, hoe meer je krijgt, het werkt tegenwoordig echt zo.

3) Waar haal jij je inspiratie uit?

Vooral uit mensen om me heen, zowel online als offline. Ook uit de verschillende vragen die ik krijg, haal ik altijd weer iets, bijvoorbeeld een nieuwe blog, een update of een idee om iets op te starten.

‘De kracht van social media is iedere dag weer een grote verrassing’!

4) Wat is het beste advies dat je ooit kreeg?

Ik hoor het hem nog zeggen, mijn oud-manager bij mijn laatste loondienstbaan: “Verlaat de financiële wereld en ga iets met communicatie doen”. Hij moest mij laten gaan vanwege de crisis, maar had ook door dat ik daar totaal niet op mijn plek zat. Ik was heel boos destijds, maar stiekem zou ik hem graag eens willen bedanken, het is het beste wat me ooit gebeurd is.

5) Tips graag! Welke apps en programma’s moeten we gebruiken om niet te verdwalen in de wonderlijke overweldigende wereld van social media?    

Ik heb accounts op ongeveer 20 platformen, zowel privé als zakelijk. Mensen vragen me wel eens of ik niet gek word van al die informatie en overload aan prikkels. Het antwoord is ja en nee. Ik ben gek op lijsten en tools die me helpen het overzicht te houden. Absolute must-haves en must-use zijn:

  • Dropbox – altijd alles bij de hand in de cloud
  • Evernote – overal en altijd je aantekeningen bij de hand om bijv. spontane blog ideeën op te schrijven.
  • De dictafoon op je smartphone als je niet kunt typen (in de auto bijvoorbeeld) waarop je spontane ideeën en ingevingen kwijt kan.
  • Favorieten-lijsten in Google Chrome, deze kun je synchroniseren met al je devices zoals smartphone en tablet. Het is mijn bibliotheek, zo kan ik altijd overal bij, en netjes gesorteerd uiteraard op onderwerp.

Twitter-tipsTwitter-tips:

  • Beheer: Tweetdeck of Hootsuite om Twitterlijsten gemakkelijk te beheren, maar ook bijvoorbeeld je Facebook- en Linkedin account (Hootsuite).
  • Gebruik lijsten als je op Twitter zit. Haal daar de meest belangrijke mensen en content uit en laat je niet gek maken door de rest.

6) Waar kunnen we je online vinden?

Behalve dat ik mijn eigen website met blogs heb, www.corinnekeijzer.nl, ben ik ook te vinden op Twitter, Linkedin, Facebook (zakelijk), Google Plus en Pinterest. Dat zijn de belangrijkste. Ik zit uiteraard ook op Instagram, Tumblr, Slideshare, Vine, enz… ;) Ik werk altijd met mijn eigen naam, Corinne Keijzer, dus je vindt me zo.

Lees meer op etzetera.nl

 

2 gedachtes over “6 vragen aan…Corinne Keijzer

Geef een reactie

